A játék célja kitalálni a kódot, amire a gép gondolt.
A gombokkal bevihetjük a találgatásunkat az üres mezőkre, majd az OK gombbal elküldhetjük.
A gép ezután összehasonlítja a bevitt kódot a sajátjával, és fekete vagy szürke pontokkal értékeli:
Tömör fekete pont: egy jelet jó helyre raktunk.
Lyukas szürke pont: egy jelet eltaláltunk, de rossz helyre raktunk.
A gép nem árulja el a pontok sorrendjét, azaz hogy melyik pont melyik eltalált jelre vonatkozik, csak összesített eredményt látunk.
A találgatást ismételni lehet, amíg el nem találtuk a kódot.
Irányítás egérrel:
Kattintás egy jelre a menüben: jel bevitele a kijelölt mezőre
Kattintás egy mezőre: mező kijelölése
Kattintás jobb gombbal egy mezőre: mezőben lévő jel törlése
Kattintás az OK gombra: találgatás elküldése
Irányítás billentyűzettel:
Számok, betűk: jel bevitele a kijelölt mezőre
Balra, jobbra, Home, End: kijelölés mozgatása
Delete, backspace: jel törlése
Enter: találgatás elküldése
További segédeszközök egérrel:
Kattintás jobb gombbal egy jelre a menüben: letiltja az adott jelet. Ezután a jel nem vihető be, amíg újabb jobb kattintással fel nem oldjuk. Segédeszköz, ha egy jelet kizártunk a fejtés során.
Dupla kattintás egy mezőre: az ottani jelet rögzíti. Ezután az nem törölhető, és a későbbi találgatásokba is automatikusan beszúrja, amíg újabb dupla kattintással fel nem oldjuk. Segédeszköz, ha egy jel helyében biztosak vagyunk.
Kattintás egy régebbi találgatás mezőjére: felmásolja a jelet az aktuális találgatás ugyanazon pozíciójába. (Jobb kattintás vagy dupla kattintás ugyanolyan hatással van, mint az aktuális találgatáson.)
További segédeszközök billentyűzettel:
X: aktuális mező rögzítése (mint dupla kattintással)