Ha rákattintunk egy mezőre, a körülötte lévő mezők egy szabályos minta szerint megváltoznak.
A Beállítások ablakban változtatható a tábla mérete és a kattintási minta, ezáltal rengeteg különböző játékot kapunk.
A Megoldás gombra kattintva a program kiszámítja a minta egy megoldását, és piros pöttyel jelzi azokat a mezőket, amelyeket a megoldás során meg kell nyomni. Néhány információ a megoldásról:
A játék megoldása nem függ a kattintások sorrendjétől, csak attól, hogy mely mezőkre kattintottunk.
A játék megoldásához egy mezőre elég legfeljebb egyszer kattintani.
Nem minden minta megoldható, de a program mindig megoldható mintát állít elő.
Vannak olyan beállítások (pl. 6x6-os, pluszjel), ahol minden lehetséges minta megoldható. Ilyenkor a megoldás egyértelmű, ha eltekintünk a kattintások sorrendjétől, és egy mezőre legfeljebb egyszer kattintunk.
Az olyan beállításoknál, ahol nem minden minta oldható meg, a megoldható mintáknak mindig több különböző megoldása van (akkor is, ha eltekintünk a kattintások sorrendjétől, és egy mezőre legfeljebb egyszer kattintunk). A megoldások száma mindig kettőhatvány, és adott beállításokkal minden megoldható mintára ugyanannyi – az eredeti beállításoknál (5x5-ös, pluszjel) például mindig négy. Ezt a számot a Megoldás gombra kattintva kérdezhetjük le. Annak az esélye, hogy egy véletlen minta megoldható, 1/m, ahol m egy megoldható minta megoldásainak száma (de a program mindig megoldható mintát ad).
Az eredeti játék (pluszjeles mintával) megoldható úgy, ha először az első sort próbáljuk kiüríteni, majd a másodikat stb. úgy, hogy mindig a kiürítendő sor alatt kattintgatunk. Az utolsó sor megoldása nehezebb, ezt az egyes esetekre külön meg kell tanulni (az 5x5-ös játékban 8 lehetőség van), pl. a Megoldás gomb segítségével; elég azonban a megoldás első sorát megtanulni, mert ha azután a fenti módszert megismételjük, azaz soronként kiürítjük az állást, akkor az utolsó sor is garantáltan üres lesz.
A játék angol neve Lights Out puzzle, erre az Interneten további információ található.